Munca în IT nu e chiar „de vis”: analiza care scoate la iveală adevăruri nebănuite despre it-iștii români
Ai fi tentat să crezi că a lucra în domeniul IT este cel mai bun lucru ce ți s-ar putea întâmpla în această lume, dar dacă analizezi comportamentul celor ce sunt deja angajați în acest domeniu, vei constata că nu e chiar vorba despre o situație extrem de fericită.
Foarte mulți angajați din IT din România își schimbă jobul extrem de frecvent. Conform unei analize recent efectuate, aproximativ 40% dintre angajații din industria IT din România și-au schimbat locul de muncă în 2022, ca urmare a deficitului mare de profesioniști IT, într-un moment cu cerere mare de forță de muncă, dar și prin prisma accesului mult mai facil la ofertele companiilor din străinătate, odată cu extinderea posibilității de muncă remote, potrivit unei analize TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software.
Ce trebuie să știi despre aceste joburi, de fapt
„Atragerea de talente, împreună cu păstrarea angajaților existenți au fost unele dintre cele mai mari provocări din industrie în 2022.
Semnale au existat încă de la începutul anului și, anticipând situația, am crescut investițiile în angajații TARA Interactive și în instrumentele de retenție, crescând și numărul de traininguri pentru dezvoltarea sau aprofundarea de aptitudini necesare desfășurării activității, de relaționare și de integrare în echipă”, spune Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive, menționând că investițiile în personal au totalizat anul acesta 60.000 de euro.
„În acest context, cu presiune mare pe angajatori, cu un număr mare de demisii în piață și o ofertă crescută de locuri de muncă, TARA Interactive și-a păstrat peste 80% dintre angajați, implementând un mix de instrumente de retenție menite să crească motivarea angajaților și să cultive încrederea acestora în echipă, în companie, în proiectele din care fac parte.Printre acestea:
-Accesul transparent la informații ce depășesc task-urile asumate. Acest lucru îi ajută pe angajați să cunoască impactul pe care îl au asupra muncii lor, asupra echipei din care fac parte, asupra business-ului clientului și, nu în ultimul rând, impactul în societate;
-Coaching despre dezvoltarea emoțională a angajaților, cu accent pe descoperirea și dezvoltarea inteligenței emoționale. Acest lucru a contribuit la susținerea reciprocă a membrilor echipelor, a oferit posibilitatea managerilor companiei să comunice mai ușor și a facilitat transferul de cunoștințe tehnice, contribuind la dezvoltarea profesională;
-Încurajarea autodezvoltării atât la birou, cât și în afara acestuia, cu accent pe un proces de învățare continuă, menită să crească stima de sine, încrederea în cine sunt și care este rolul lor în mediul existent, diminuând efectele incertitudinii, stresul etc.;
-Workshopuri, traininguri, simulări, chestionare, menite să seteze direcția de dezvoltare, și să consolideze partea de relaționare în echipă”, notează specialiștii.
Prin urmare, iată cât de complex este acest domeniu de activitate și cât de dificil poate fi să faci parte din această zonă profesională!